søndag 2. mai 2010

Kom mai...



Long time, no see...
Det er hektiske tider for Sarepta;)
På hjemmefronten skal huset klargjøres for salg
(les: drømmevillaen som ligger 50m. fra sjøen, med verdens herligste utsikt - sukk...).
Jobben som lærer krever også sin "kvinne";)
Så er det fritiden da...Fritiden som skal fordeles mellom mann, barn, venner og
SAREPTAS KRUKKE.

- det var dette døgnet da, er det virkelig ikke mulig å få bevilget noen ekstra timer?
Imens jeg venter på at søknaden innvilges kan jeg mimre litt...
Mimre litt fra oppstarten, eller startgropen - alt etter som.
Det er snart 3 år siden ideen om Sareptas krukke dukket opp.
Men det var ikke meningen at det skulle bli en veldedighetsbutikk.
Hadde bare tenkt å organisere et loppemarked. Til inntekt for et barnehjem i Szmerinka.
Det var ideen...
Lanserte ideen for venner og bekjente, og begynte å lagre "ting og tang" overalt;)
Kjelleren på skolen ble først tatt i bruk som lager. Men etterhvert som varene strømmet inn måtte svigers og foreldre se sine garasjer gå tapt...


Da min kjære mann og hans firma bestemte seg for å flytte til større lokaler, ble ideen om å "starte" butikk født. Lokalene ble ledige - og Sareptas krukke ble "født".
Litt av et løft - fra loppemarked til veldedighetsbutikk...
Men også en større risiko - ville vi klare å betale husleie, hva med frivillige?
Ville vi få det hele til å gå opp.
Så langt har det vært en eneste stor suksess!
Takket være alle de fantastiske kundene som stikker innom!
Noen handler, mens andre kommer med varer.

EN STOR TAKK TIL DERE ALLE!


-og vareutvalget er stort. Vi har flotte møbler du ikke finner maken til;)
Vi har vakkert porselen, klær fra svunnen tid, bøker for enhver smak.
Plater, redskap, norgesglass og potetkasser;)
Korreksjon: Vi hadde potetkasser, men disse er så populære at de raser ut av butikken.
Nye potetkasser ankommer snart, så ikke fortvil...
Vi har også 150 meter skigard. Ikke i butikken, men like ved.
Om man ikke har bruk for en skigard så egner plankene seg perfekt til skilter, rammer m.m.
Førstemann til mølla...

Da ser det ut til at fotballkampen er over og jeg påny kan få litt oppmerksomhet fra min kjære;)

Bra timing. Ha en super uke.

Hilsen Sarepta.

2 kommentarer:

  1. Minner om det blå serviset som du ringte om... Solgt? Mette 98 05 32 31

    SvarSlett
  2. Hei:)
    Nå er endelig hylla mi ferdig. Du ser den på bloggen min. Jeg ble veldig fornøyd, den ble akkurat sånn som jeg tenkte det!
    Da er det bare et skap igjen.... ;)

    SvarSlett