fredag 26. februar 2010

Perspektiv...

Noen ganger kan det være bra å bli minnet på om at jeg har det "som plommen i egget".
Når kulden står på som verst og jeg klager over at det er altfor kaldt,
kan bilder fra Szmerinka få en til å se ting i perspektiv...
Husker første gang min kjære svigerfar viste meg bilder fra en av sine mange turer til Ukraina.
Jeg elsket bildene og husene.
Fargene og enkelheten appellerte stort til mitt "shabby chic - hjerte"
I ettertid er det flaut å innrømme hvor fantastiske jeg syntes disse bildene var.
Vakre farger og livet i sin enkelhet...
De som lever her deler nok ikke samme tanken.
Tenke seg til å bo slik - uten vann og strøm. Med utedo i hagen og vann i brønnen. Ikke akkurat drømmeboligen...
(Men bildene er jo så fine...)
Uansett - det er bilder og inntrykk fra Szmerinka i Ukraina som er drivkraften bak
Sareptas krukke.
De menneskene du møter på Sareptas "jobber" der uten lønn, slik at alt overskudd (les salg minus husleie) kan gå til å hjelpe medmennesker i Szmerinka.


På tre uker har vi solgt for over kr. 50.000.-
En stor takk til alle dere som har vært innom og handlet.
You make my dream come true...


Hjertelig tusen takk for all positiv tilbakemelding og pr,
og velkommen innom for en annerledes handel ;)
Sarepta

2 kommentarer:

  1. Takk for kommenrar. Vil du være med i en presentasjon av Stjørdalsbloggere jeg skal lage ??

    jeg syns det var nyderlige bilder, men jeg liker latvia, ukraina og Russland !!

    klem

    SvarSlett
  2. hei:-)) FOR EN NYDELIG BLOGG DU HAR FÅTT TIL!!!!
    Og så flott at det går så bra!!!!! Fine, stemningsfulle bilder, og jeg er så enig i alt du skrev.....
    Ellers så vil jeg gjerne sy kjole til deg, ikkeno problem i str 42-44.....
    Da kan du bestemme hvordan du vil ha den også, bare ring meg på 99 44 86 04, om du vil:-))

    SvarSlett